Er treden veel nieuwe medewerkers in dienst bij Forta, wat betekent dat zij veel verschillende HR-checks moeten uitvoeren. Toen zij hoorden dat dit met checkX efficienter kan, waren zij meteen geinteresseerd. Inmiddels hebben zij verschillende controles (beveiligd) geautomatiseerd. Van VOG-aanvraag en controle tot aan de identiteit check en de controles in het BIG-register.
Wat een ID-checkX Forta oplevert? AFAS-beheerder Sandra Kroon vertelt
Forta betekent versterken. Dat is precies wat ze iedere dag bij Forta doen: cliënten en professionals in hun kracht zetten. Sandra Kroon is functioneel beheerder van AFAS voor HR en Payroll binnen deze GGZ-organisatie. Forta is een netwerk van zelfstandige labels, elk met een eigen aanpak of specialisatie, en telt meer dan 1200 medewerkers verspreid over heel Nederland. "Er treden veel nieuwe medewerkers bij ons in dienst, wat betekent dat we veel verschillende HR-checks moeten uitvoeren. Toen we hoorden dat dit met checkX efficiënter kan, waren we meteen geïnteresseerd," vertelt Sandra. In deze case deelt ze haar ervaringen met de samenwerking en de voordelen van checkX.
Meer controle bij HR-administratie
Forta werkt al ruim een jaar met HR-checkX. Hoe begon deze samenwerking? Sandra vertelt: "We kwamen in contact met een GGZ-organisatie die al met checkX werkte. Zij waren erg enthousiast, en dat wekte direct onze interesse. Onze HR-administratie kost veel tijd, dus elke efficiëntieslag is welkom."
De winst zit niet alleen in tijdsbesparing, maar vooral in extra controle. Forta heeft nu de zekerheid dat elke check daadwerkelijk wordt uitgevoerd. "We hebben locaties door heel Nederland, en het is niet altijd mogelijk om op elke locatie een grondige VOG- en ID-controle uit te voeren. Omdat niet iedereen naar ons hoofdkantoor in Rotterdam komt, is het lastig om overal hetzelfde niveau van controle te hanteren. Met de VOG-checkX hebben we hier geen zorgen meer over; alles is -beveiligd- geautomatiseerd "
“HR-checkX bespaart ons weer een extra stap.”
Dit levert checkX ons op
“Voorheen vroegen we de leidinggevende om de check uit te voeren," legt Sandra uit. "Maar dan weet je nooit helemaal zeker of het goed is gebeurd, want het blijft mensenwerk. Sinds we checkX binnen AFAS hebben geïmplementeerd, weten we het wél zeker. De rapportages geven het bewijs dat een VOG of ID is gecontroleerd. Een bijkomend voordeel is dat dit ook een pluspunt is voor de accountantscontrole; er zijn geen twijfels meer, omdat het proces volledig geautomatiseerd is."
Echte samenwerking
"In het begin was het even wennen, maar checkX heeft ons goed begeleid. De communicatielijnen zijn kort en onze vragen worden snel beantwoord. Tijdens de migratie hebben we alles uitgebreid getest, en we konden snel live gaan, zodat onze collega’s meteen aan de slag konden met de nieuwe manier van VOG- of ID-checks," vertelt Sandra. Maar daar stopt het niet: "We hebben de wens om nog meer checkX-oplossingen te implementeren, zoals de verschillende beroepsregistraties. We hebben veel verschillende labels met diverse functies. Voordat we dat kunnen doen, moeten we ons eigen functiehuis op orde brengen, zodat alles goed in checkX wordt vastgelegd. checkX denkt proactief met ons mee in dit proces. Bijvoorbeeld de BIG- en SKJ-registratie staan op onze wensenlijst, maar we pakken alles stap voor stap aan."
Ben je benieuwd wat onze checkX voor jouw organisatie kunnen betekenen? Vraag dan hier onze demo aan en we laten het je graag zien.